Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2009 14:16 - ПЛЕВЕН - НАДЕЖДА И РЕАЛНОСТ
Автор: neslanchice Категория: Регионални   
Прочетен: 4557 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 13.03.2009 14:19


*
*
Есе от конкурса на тема "Плевен - надежда и реалност", посветен на Плевен и 3 март

Зорина Георгиева, 
VII "б" клас, ОУ "Свети Климент Охридски" - Плевен

Душата ми ликува и сърцето ми се изпълва с любов. Аз обичам България, но за тази любов най-много допринася моят роден град - Плевен.

Градът на Северняшкия ансамбъл! Защо тръгвам от него ли? Защото фолклорът е в сърцето ми, защото от малка слушам и пея народна музика. Тя до такава степен сгрява душата ми, че аз се чувствам най-щастливото момиче на земята. Та нима цял свят не е запленен от великолепните гласове на българките, в това число и на плевенските изпълнителки. Слушам ги със сълзи на очи и със сърцето си чувствам душевността на българина, изразена в прочувствените извивки на песните. Иска ми се винаги да се чувствам така и детското, народното, българското в мен никога да не угасва.

Бавно вървя по улиците на моя роден град. Сякаш чувам тътена на епичната битка за Плевен. Навеждам глава пред Мавзолея-костница, символ и герб на града ни, място, на което лежат костите на велики воини, сражавали се храбро с една цел - свободата. Продължавам своята разходка към Панорама "Плевенска епопея - 1877". За кой ли път влизам с благоговение в залите на величествения паметник, проследявам сътвореното от художниците, отново преживявям онези славни дни и осъзнавам цената на нашата свобода. Легендарна битка, пресъздадена за поколенията по невероятен начин! Обичам да се разхождам в Скобелевия парк с преклонение и чувам как земята ми шепти чудни, приказно красиви легенди за героизма на толкова смели и безкористни воини - българи, руси, румънци, финландци.

Спускам се към национален природен парк "Кайлъка", перлата на Плевен, наша гордост. Тук стъпките ми отекват с шепота на листата - чудна хармония от цветове и звуци, от дъх на свежест и омайни аромати! А отсреща се извисяват останките от крепостните стени на тракийското селище Сторгозия. История и природа в съзвучие - какво величие!

Това е реалността, здравите основи, на които е стъпил градът ни и всички ние плевенчаните. Ние сме потомци на славни българи и трябва да имаме прекрасно бъдеще. Ние, младите хора, трябва да работим нашият град да бъде едно хубаво място за живот. Да се разхождаме по чисти улици, да спортуваме в хубави зали, да сме спокойни за здравето и живота си, да посещаваме добри театрални постановки, да имаме богати библиотеки, красиви училища и възможности за професионална реализация. Ние искаме за себе си и града ни съвсем нормали неща и се надяваме те да ни се случват.

Аз не зная дали ще остана в Плевен и даже в България. Ние все повече ще ставаме граждани на света. Но зная със сигурност, че където и да отида, винаги ще нося частица от Плевен в сърцето си, защото от тук започва моята България!

------------------------------------


Шестима от близо 140 участници в конкурса за есе, посветен на Плевен и 3 март, получиха книги с автографи от класиците на българската литература акад. Антон Дончев, Дончо Цончев и Любомир Левчев. Събитието се състоя в зала "Емил Димитров" на читалище "Съгласие" в Плевен. Авторите писаха по две теми според възрастовите групи. За родените след 1 януари 1995 г. темата беше "Плевен - надежда и реалност", а родените преди тази дата писаха по тема "Плевен - мечтания в реалността".



Тагове:   Плевен,   надежда,   реалност,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - Прекрасно съчинение!
13.03.2009 14:21
Прекрасно съчинение!
цитирай
2. neslanchice - Това е едно от наградените три есета ...
13.03.2009 14:47
Това е едно от наградените три есета на тази тема от групата на по-малките участници. Хубаво е, че има и такива деца!
Благодаря.
цитирай
3. cefulesteven - Същите думи ще повторя и аз: ...
13.03.2009 15:22
Същите думи ще повторя и аз:

Прекрасно съчинение!
цитирай
4. neslanchice - Много се радвам на тези млади хора - ...
13.03.2009 15:28
Много се радвам на тези млади хора - те носят в себе си и красотата, и сложността на времето, в което живеем. Съзнават, че имат избор, приемат с оптимизъм реалността. И може би те са наистина граждани на света, израстващи като патриоти, каквито според мен трябва да сме всички.
цитирай
5. cefulesteven - neslanchice -
13.03.2009 15:30
Пак ще повторя вече казани думи, този път твоите, но споделям ги, напълно и те са ми на сърце:

Слава Богу, че има такива деца!
цитирай
6. neslanchice - Има. И не са малко, за радост. Хубаво ...
13.03.2009 15:34
Има. И не са малко, за радост. Хубаво е да имат възможности да се изявяват, да търсят и намират себе си чрез творчеството си. Много се надявам да има повече хора, които осъзнават това и могат да направят нещо.
цитирай
7. cefulesteven - neslanchice
13.03.2009 17:41
%Много се надявам да има повече хора, които осъзнават това и могат да направят нещо."

Дано, дано!
цитирай
8. wayv - бива
16.03.2009 13:43
Сторгозия не е тракийско селище, а римска крепост:
http://www.plevenmuseum.dir.bg/BG_version/colections/arheology/page_4arh.htm
А пожеланието да учим в училища, които са по-... КРАСИВИ! ме разсмя до сълзи (май само в това отношение бележат напредък плевенските училища в последните години).

Но, като изключим тези дребни косури, и мен (като Плевенчанин) наистина ме трогна есето, има искреност в него и тя се усеща.

Радвам се също и че намирам публикации на подобни неща в блогсферата. Давай все в тоя дух, не-слънчице ;)
цитирай
9. neslanchice - :))) Това са реалностите и мечта...
16.03.2009 14:25
:))) Това са реалностите и мечтанията на една седмокласничка плевенчанка, а аз наистина се радвам на тези деца. И мисля, че трябва да се знае за тях.
Поздрави :)))
цитирай
10. wayv - мхм
16.03.2009 14:47
в блога на telescope можеш да прочетеш работите на една друга надарена плевенчанка, някои от поемите й също са печелили конкурси.
цитирай
11. neslanchice - Мисля, че съм попадала в този блог, ...
16.03.2009 15:04
Мисля, че съм попадала в този блог, ще погледна.
Благодаря :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: neslanchice
Категория: Лични дневници
Прочетен: 816508
Постинги: 117
Коментари: 1337
Гласове: 13778
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930